zondag 2 maart 2014

Grijs

Een zondag in Egmond.
Ik drink koffie in een restaurant, ik zit bij het raam en ik kan de zee zien.
De zee en de duinen.
Buiten is het grijs, het miezert. Ik kijk naar buiten.
Ik zie donkere grijze wolken, afgewisseld met lichtere stukken lucht, wel grijs.
De horizon is lichtgrijs, en waar de zee begint wordt het weer donker grijs.
Ik zit aan het raam en kijk, donker, licht, licht, donker.
Mijn gevoel is ook grijs, neutraal. Niet vrolijk, niet bedroefd, grijs, stil en berustend, een beetje saai misschien.
Achter de duinen gebeurt iets. Ineens is er een rode vlieger.
Er is wind genoeg, de vlieger duikelt alle kanten op.
Een vrolijke, rode vlieger tegen een grijze achtergrond. Ik kan niet ophouden met kijken.
Mijn ogen volgen de vlieger, ik voel iets.

Een beweging, langzaam maar zeker beweegt mijn ziel mee.








Het plaatje komt van internet 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten